søndag 19. juni 2011

Portsøyler

Ubeskrivelig deilig å ha en søndag HELT fri sammen med familien. Lang frokost, påfølgende krabbefangst med guttaboys og nå en god bok - life is good! ;)


Jeg tror jeg nevnte på bloggen at Herr C (les: Tommy) har designet en mur med tilhørende portsøyler som vi skal montere her hjemme hos oss selv. Elementene er hugget av massiv granitt fra Kina, og i forrige uke kom altså første parti av "Tommy's muren"...





Planen er å begynne å montere kommende uke. Elsker den lyse fargen på steinen som matcher trappen vi har montert foran inngangspartiet (også designet av Tommy). Hva syntes dere???





- Søndagsklem fra Catherine (Posted using BlogPress from my iPad)

11 kommentarer:

  1. Hei. Kjempe lekkert. Blir spennende å se det ferdig. Hilsen Kjersti :-)

    SvarSlett
  2. L E K K E R T!!! Ohh.. som jeg gleder meg til å se mer av dette ;)
    Ha en herlig dag!

    SvarSlett
  3. Lekkert hus og flott trapp. Vi planlegger ny trapp hjemme og denne falt i smak. Kan jeg spørre hvordan stein dere har brukt og hvordan det er gjort? Har dere murt eller bare lagt steinen med et godt underlag? Takknmelig for svar:-)

    SvarSlett
  4. Heisan! Vi vurderer å bygge nytt hus. Hva slags ustype har derer valgt ? Setter stor pris på svar. Kristin Ekeberg,Oslo

    SvarSlett
  5. Utrolig flott hus!
    Gratulerer med hus og butikk i Trondheim
    Gleder meg til å se mere fra huset og butikken.
    NOE AV DET FINESTE JEG HAR SETT PÅ LENGE :))
    NYDELIG!
    KLEM Kristine

    SvarSlett
  6. Hei.
    Dette blir kjempe lekkert. Gleder meg til å se fortsettelsen av både trapp og nytt hus :)
    Jeg snakket med deg i butikken i Tr.heim. Du hjalp meg med forskjellige lamper. Lamp l hotel og Classic Medina! Skal til butikken i Hamburg i juli, og har de ikke det jeg skal ha der, tar jeg kontakt med deg. Tror kanskje det blir ett Bergens-møte i aug og da legger jeg inn tid til å besøke butikken. Kanskje du har fått inn høst-varer ? Ønsker deg lykke til med butikken både i Bergen og i Tr.heim.

    Hilsen Vigdis

    SvarSlett
  7. Åååå, for et flott hus! Ja det ser jo utrolig ut! Gleder meg til å se hvordan det blir videre! Klem fra meg!

    SvarSlett
  8. Kjære Anonym 1!

    Ja, er ikke trappen fin!?! Min flinke mann har tegnet og designet den selv. Da vi også driver et anleggsgartnerfirma var det en enkel sak å få produsert elementene i Kina. Monteringen gjorde vi selv en fredagskveld - selvfølgelig godt hjulpet av en minigraver.

    Herr C designer hager til både offentlige og private uterom. Om dere bor i Bergensområdet kan han komme på befaring hjem til dere.

    Send meg gjerne en mail Catherine@tommyshage.no.

    SvarSlett
  9. Kjære Anonym 2!

    Så kjekt at du syntes huset vårt er fint! Vi har tegnet det selv med utgangspunkt i sålen på det gamle huset som stod på tomten da vi kjøpte. Siden vi ligger helt ved sjøen kunne vi ikke rive alt for så å bygge på nytt - kommunen satte en stopper for det! :)

    Alt i alt er vi veldig fornøyd, og jeg tror det blir enda litt bedre når garasjen kommer opp med et nytt tilbygg som skal knyttes til hovedhuset. Jeg har alltid lagt stor vekt på å kunne parkere for deretter å gå tørrskodd til kjøkkenet! ;) kanskje det er et Bergen's fenomen...?

    Lykke til med husjakten!
    Ps! Sjekk ut Gripsholmshus.se for masse inspirasjon!

    SvarSlett
  10. Hei Vigdis!

    Takk for en usedvanlig koselig prat i Trondheim!! Høstvarer vil begynne å ankomme i slutten av august... Håper vi sees i Bergen! ;)

    Hils din mann!
    Mvh Catherine

    SvarSlett
  11. Nydelig hus !!! Flott beligenhet, kan jeg spørre hvor stor grunnflaten er? Og hvor mange soverom? Mvh Linn Cathrine Tarberg :)

    SvarSlett