fredag 11. februar 2011

En trist nyhet for Bergens'erne



I forrige uke fikk jeg en telefon fra søte fru V. hos Kvänum i Bergen. Hun kunne fortelle at den flotte Flagship butikken midt i Bergen sentrum dessverre ikke presterer som ønsket. Lokalene blir for store og de har derfor valgt å flytte driften til en fortsatt ukjent lokasjon hvor det skal videreføres en liten og intim utstilling.

Våre planer om Kvänum kjøkken lever fortsatt, og jeg ser mer enn noen gang frem til å flytte inn i ny'huset til sommeren.

I forbindelse med avviklingen i Bergen selger Kvänum ut alle utstillingsmodeller til sterkt reduserte priser. Dette gjelder også alt interiør - det meste fra Slettvoll. Jeg har sikret meg noen godbiter, selv om handelen gir en viss bismak. Jeg syntes det er utrolig leit at ikke flere Bergensere fikk øynene opp for denne skatten beliggende i Rosenkrantzgaten. Showroomet var alltid en opplevelse å besøke; proppfull av vakkert interiør og dyktige ansatte.

Fortsatt god fredag ønskes fra meg! (ps! Mitt første innlegg fra I-pad'en... Flink?:))

2 kommentarer:

  1. Tenk å bodd i Bergen nå og fått tak i noen av disse godbitene. Kjedelig når butikker må legges ned.
    Du får komme deg til Oslo:)

    SvarSlett