mandag 1. mars 2010

Nyheter hos meg


I dag har jeg vært på Photoshop kurs i regi av Knowledge Group. Vi fikk en grunnleggende innføring i de vanligste PS funksjonene, som retusjering, beskjæring av bilder og fargejustering. I morgen går vi dypere i materien med gjennomgang av lag, tekst og lagringsformater. Det holdes også videregående kurs i løpet av våren som jeg har planer om å hive meg på - hvis jeg får anledning.

Kanskje jeg får vist noen av mine "kreasjoner" i morgen. (ha ha!)




Vi har forøvrig endelig fått inn igjen champagnekjøleren "Prosecco and Wine cooler" i butikken. En har på mystisk vis funnet veien hjem til meg hvor den nå huser årets første hvite Hortensiaer.

I årets sommerkolleksjon kommer den populære "New Orleans Shutter Lamp" som lykt beregnet for stearinlys. En av mine absolutte favoritter i havet av nyheter! Som mange av mine med-blogge-søstre har beskrevet, er en av de viktigste interiørtrendene i år av typen "back to nature". Typisk for trenden er møbler og tilbehør i ubehandlet trevirke, og New Orleans lykten kommer derfor også i en ubehandlet Eik versjon. Lekkert!



I neste uke er det extreme makeover for butikken. Dere får selvfølgelig ta del i moroa gjennom bloggen...
Tudelu!

5 kommentarer:

  1. Veldig koselig lykt. Jeg fant et kaffebrett med klaffer til å sette på armlener på stoler og sofaer (innlegg på bloggen min) fra Riviera Maison, som er utrolig lekkert. Jeg er sååå fornøyd..og nå synes jeg at denne lykten du viser passer særdeles godt sammen med det nye brettet mitt :)
    Spennende med fotokurs da!

    Klem,Line

    SvarSlett
  2. Utrolig lekker og flott lykt !!!¨
    Den skal jeg ha, dermed basta ;)
    Og det bordet du viser lenger oppe... LEKKERT det og !!!

    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. Hei!

    Likte veldig godt den champagnekjøleren, til å ha blomster i;) Kan jeg spørre hva prisen er på den??

    Gry

    SvarSlett
  4. Hej! :)

    Vilka mysiga bilder! :) och vad snyggt det var med silverskålen/krukan till den vita blomman.

    Godnatt! Kram/Nicky :)

    SvarSlett
  5. Hei. Husker du prisen på champagnekjøleren?Lise

    SvarSlett