søndag 29. november 2009

Pyntedag



I går kom vi hjem fra en fartsfylt tur til Amsterdam. Riviera Maison´s sommerkolleksjon kan kun beskrives som rå - putegale damer går med andre en farlig tid i møte! Mer om reisen kommer senere til uken.




Dagen i dag har gått med til pynting utendørs. Det tette skylaget som har hengt tungt over Bergen har heldigvis knepet igjen for regnet, og hele familien C har derfor nytt en fantastisk dag i hagen. Fylt med inspirasjon etter å ha besøkt Riviera familien i Holland satte jeg sporenstreks i gang med en Ski and Mountain fotosession på piren. Jeg er relativt fornøyd med resultatet, tross det "gråe" lyset.




Midt på dagen besøkte vi (som resten av Bergen) Plantasjen, som heldigvis ligger kun knappe 10 minutter unna. Herr C gikk amok i lys og dekorasjonsavdelingen. Rart hvordan mennene i sin iver etter å skape nabolagets mest iøynefallende julehus kaster seg over esker med lyslenker som om de skulle være selve livlinjen til en perfekt julefeiring. Normalt utveksler menn på shopping hyggelige nikk mens de på sin bedagelige måte strener gjennom lokalet. Jeg fant det derfor ekstra morsomt å i dag se en hel flokk menn som nærmest sloss om den siste lyslenken med 500 lyspunkter, samtidig som de vernet om handlekurven som en bjørnebinne med unger. Jeg innbiller meg at det samme scenarioet utspilte seg da Jimmy Choo slapp skokolleksjon hos H&M forleden dag - kampen sto da selvfølgelig mellom handlesyke damer.




Dagens handel gjorde et godt innhogg på bankkontoen, et faktum som jeg, klokelig nok, lot være å kommentere. Seansen skal beholdes som et "Ess i ermet" inntil jeg om få uker kommer hjem med et helt lastebillass med RM julekuler som skal pryde juletreet her på Gjesthuset. Jeg skal le høyt i ekstase over hver enkelt RM underverk mens jeg pent ber Herr C bære ut all emballasjen. Ah, en herlig dag skal det bli...!


Tudelu!


8 kommentarer:

  1. Takk for at dere lyser opp tunet med ca 10 000 små lyspærer ;) Koselig! Neste år er vi kanskje ferdig med våre uteprosjekter! Da skal vi sammen lyse opp hele HH :) ...ikke så koselig å lyse opp den steinrøsen vi har utenfor nå..

    Veldig fine bilder!!

    SvarSlett
  2. Her var det mye kos her.:-) En fin kveld til deg.:) Gry

    SvarSlett
  3. hehe :))
    Herlig.. Og han kan jo ikke si noe heller ;)
    Gleder meg til å se.
    Klem,Kari

    SvarSlett
  4. Ha, ha! Ja, Catherine, der kjenner jeg meg helt igjen. De er utrolig konkurranseorientert når det kommer til slike situasjoner. Jeg er dog likevel glad for at Mr. Sunhome er kapabel til å sloss for sitt bytte! Ser derfor lett for meg seansen med Mr. C.
    Så bra at dere har hatt en vellykket tur i Amsterdam. Flotte bilder du viser her. Gleder meg til å se flere.
    Nyt resten av kvelden!
    Varm klem fra Anette Willemine

    SvarSlett
  5. Härliga bilder. Så fantastiskt ställe att bo på. Här i huset är det jag som är ljusansvarig. För min Käres del kunde julen bara strukits ur kalendern. ...heeeh?
    Jag brukar köpa lyskedjor på Nille, samma kvalitét med mycket billigare. :)

    Gläder mig till att se era julgranar!

    Ha det fabelaktigt!
    Emma

    SvarSlett
  6. MORSOMT NÅR MENN...TAR AV MED JULELYS....MEN DET ER JO BRA DE HENGER PÅ MED PYNTINGEN!

    MASSE LEKKERT Å FINNE HOS DEG BÅDE I HJEM OG BUTIKK....KOS DEG=)

    TONE 0)

    SvarSlett
  7. *ler godt!!* Ser dere for meg der på plantasjen! Gleder meg til å høre hvordan det går når julekulene er på plass i heimen ;)

    Kjempelekkert pyntet hos dere!! Digger stilen din! Ønsker deg en fiiiin mandag! Klem fra Livy

    SvarSlett
  8. Heisann... Ja, tenker at av og til må mann få slippe til, for da er det enklere for aksept på egne shoppingvalg senere ;o) Mo9ka

    SvarSlett