tirsdag 17. november 2009

Med fluor i nesen...

Stressnivået hos Familien C kan enkelte morninger være noe høyt. Morningen i dag var en slik dag, spesielt etter at Minsten har funnet det for godt å holde halve nabolaget våken gjennom store deler av mørkenatten. Når lilletrollet endelig fant roen er det på tide å stå opp, og han må derfor tvinges ut av sengen. En perfekt start på dagen!



Mens undertegnede fikser fasaden bryter det ut et hyl fra gutterommet.
Minsten har puttet fluortabletten i nesen!
Den sitter fast - hva skal jeg gjøre? "Blås!" sier jeg. Minsten trekker inn luft ALT han kan gjennom nesen. Vips var hele fluoren borte, og neseboret fylles med blod. Heldigvis tar lillebror det hele med fatning, og lurer på om han nå kan en ny fluor siden den andre var forsvunnet liksom...

Inn i bilen- Storebror i barnehagen - Ringe Fastlegen - Vente i et Svineinfluensabesatt venterom - 1 time - 2 timer - Holde Minsten fast mens Doktormannen prøver å fiske ut 1 stk Fluor - Mislykket - Forlate legekontor (kanskje med ekstra basselusker i systemet..) med instruks om å ta kontakt i morgen om Fluoren ikke har smeltet av seg selv.

Puh, det var DEN formiddagen!

Ingeting er så gale at det ikke er godt for noe! Mens lange minutter tikket forbi i venterommet fikk jeg virkelig tid til å studere alle detaljer i dette gråe rommet. Hvorfor lider alle offentlige institusjoner under komplett fantasiløse interiører? Legekontor, Trygdekontor, Sykehus, Politi - alle venterom ser helt like ut. Deprimerende og sterilt!



Familien C`s legekontor

Jeg undrer om dette er et bevisst valg for å prøve å "skremme" folk fra å oppsøke disse tjenestene. Kanskje dette er Helsminister Strøm-Eriksens måte å holde sykehuskøene under kontroll, eller kanskje det er et bevisst tiltak for å skremme deg vekk fra NAV-byråkratiet? Jeg syntes (med glimt i øyet..) at det Norske folk burde samles å kreve at alle offentlige instanser gjennomgår en Ekstrem Oppussing. "Pimp my legekontor" - et nytt tilskudd til fredagens Gullrekke. Eller kanskje ikke...


Lekkert venterom!

Jeg kom også til å tenke på et besøk til vår lokale Kinarestaurant her forleden dag. Først skal det sies at jeg er stor FAN av de hardtarbeidende og svært flinke innehaverne av dette spisestedet, men når det er sagt så burde stedet strengt tatt ha gjennomgått en ansiktsløftning.



Vår lokale Kinamat

Jeg lurer på hvilken underlig sjel som noen gang fant på å lage en lyse rosa gris i porselen. Og ikke en liten, søt, rosa gris - En STOR rosa gris med et frekt flir om munnen! For ikke å snakke om Buddha`en som stod ved siden av, en stor grønn radioaktiv Buddha, plassert på et slags alter av falske blomster. Spesielt! Meget spesielt!


Med noen Kinesiske BonBonner hadde vi vært i mål!


Jeg har tillatt meg å lage et par forslag til nytt møblement til venterommet hos Familien C`s Legekontor i tillegg til ny oppdekkning hos vår lokale Kinamat Restaurant. At varene utelukkende kommer fra min butikk, Riviera Maison, er selvfølgelig KUN en tilfeldighet! :)

Kanskje det er humoren i alt det rare som har skjedd i dag som får meg til å skrive en masse tull og tøys. Jeg ler ihvertfall høyt! Nyt tirdagen med Mc Dreamy!

14 kommentarer:

  1. Tihi!

    Det er mye grufulle interiør i det offentlige rom! De senere år har jeg lagt merke til at en del nyere legekontor faktisk ser litt mer "hjemmekoselige" ut enn det vi har vært vant med.. Det hjelper med en normal sofa, planter og bilder på veggene.

    Tror jeg snart må innom butikken din igjen... ;)

    Klem Pink Lady

    SvarSlett
  2. Veldig treffende skrevet!! Helt enig med deg på alle punkter.
    Håper fluoren smelter til i morgen!
    Hilde

    SvarSlett
  3. Det er vel noe med at det skal være lett å holde overflatene rene, og at det ikke skal være mye som samler støv på et legekontor.....

    SvarSlett
  4. hehe herlig! Du har rett i det ;) Men har sett en viss forbedring i de senere år.. Men de fleste har en vei å gå, selv om det ikke nødvendigvis skal så mye til...
    Du får tipse de om en make-over og butikken din ;)

    Ha en fortsatt fin tirsdagskveld, og jeg håper at fluoren er borte til i morgen!
    Klem fra Idun :)

    SvarSlett
  5. Hihihi for en natt og dag...pust... Men deres venteværelse ser veldig mye bedre ut enn våres for å si det sånn...

    Humor er viktig i en tøff hverdag... keep it up...
    Emma

    SvarSlett
  6. Det handler vel mest om det praktiske her, for det offentlige rom krever lettstelte lokaler og enkelt renhold. Et legekontor eller en politistasjons venterom skal vel ikke reflektere en stil eller trend. Smaken er som baken...Vi kan jo ikke forvente at alle liker det samme og synes at kostnadene for vakre stylete omgivelser blir rettferdiggjort i det offentlige budsjett. Hjemme kan vi som uansett style som vi vil.

    Vaskedame med stil

    SvarSlett
  7. Hjelpe seg, det hørtes da dramatisk ut! Far stadig ungene her i å forsøke å putte ting i nesen, men de har heldigvis ikke foreløpig ikke "lykkes" helt!
    Ja, det er mye triste venterom og kontorer rundt omkring, men spørs om det er så mye å gjøre med...
    Ønsker deg en kjempefin dag!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  8. He he for en dag,ja enkelte dager er litt anderledes enn andre.
    Håper det går bra, at lille gutt har fått tabletten ut av nesa.
    Helt enig med deg,oppussing av komunale vente rom hadde vært et utrolig flott fredags program.Ønsker deg en super fin uke

    SvarSlett
  9. hehe, litt av en dag du har hatt!

    Lurer på om det er mulighet for å legge inn Ønskeliste til bryllup i butikken?
    Planer om å ha litt på ønskelisten fra Riviera Maison;)

    SvarSlett
  10. Putt ikke erter i nesen mens jeg er borte, sa mor da hun gikk.
    Det hadde vi ikke tenkt på før,
    så edt gjorde vi!
    ~Marit Tussvik~

    Syns det diktet er helt herlig :-)
    Litt sånn fluor i nesen.

    Jeg jobber i helsevesent og kan skrive under på at venterom generellt er stygge og kjedelige.
    veldig stygge!
    Problemet er bare at det er så strenge krav til hva som kan kjøpes inn, det er krav til brannhemmede materialet, glatte overflater som er lette å desinfisere når noen har blødd utover hele stolen eller tisset på den...
    Produktkatalogen man kan velge i er også ganske begrenset.....
    Men det er lov å drømme :-)

    SvarSlett
  11. Hahaha! Har vært i nøyaktig samme situasjon som deg! Min yngste gutt puttet også fluoren i nesen en gang! Og dette var om kvelden,så da gikk turen til legevakten... Heldigvis klarte legen å fiske den ut igjen,men tror du gutten lærte da???? Neida! Nå sist skule han bare lukte på et blad,og der forsvant hele bladet godt oppi nesen! Helt utrolig... Denne gangen klarte jeg ved hjelp av en pinsett og fiske det ut selv:)
    Bladet tok vi bilde av ,for dette skal dokumenters i konfirmasjon,evt. bryllup;o)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  12. Hihihihihi, jeg smilte godt her ;)

    Har akurat funnet loggen din, o må med en gang tilstå at jeg ikke har vært på butikken din ennå (men har et planlagt besøk i nest euke på timeplanen).

    SMiler litt av fluoren og, husker at jeg knakk en q-tip i øret (da jeg var 23, ikke 3) og graden av pinlighet på venterommet var så stor at jeg overhodet ikke la merke til interiøret. Nå er jo dette noen (les 12) år siden, men jeg husker det godt. Så litt sympati sender jeg avgårde til Fluorgutt. Slikt kan hende før man vet ordet av det ;) (IKKE spør hvordan jeg fikk den til å knekke...jeg har kanskje bulkete øreganger?)

    Ha en flott dag imorgen!

    SvarSlett
  13. Som du ser av rettskrivingen over her (mangel på), så er det sent på kvelden for meg nå...jaja ;)

    SvarSlett
  14. Heisann... Ikke enkelt med alt en skal forholde seg til ;o)Litt av en fantasi for å få dette til... Enda bra at det endte GODT. Mo9ka

    SvarSlett