søndag 8. november 2009

Julehefte til inspirasjon!




Herr C. har en tendens til å bli "helt svett av meg" som han pleier å si, når vi er på butikken for å handle. Favoritten er Meny, og jeg bruker en halv evighet gjennom butikken. Når vi da nærmer oss kassepunktet begynner derfor mann og barn å bli mektig lei. Herr C mener derfor at det er direkte dårlig gjort av dagligvarekjedene å plassere bladhyllen i nærheten av kassen - her kan du nemlig skimte friheten i det fjerne. Så nært men samtidig så fjernt! Mor skal bare først gjennomgå interiørbladutvalget. Nøye!



Har det kommet noe nytt - tenk om jeg skulle gå glipp av noe! Og sannelig, på fredagens "skattejakt" kom jeg over en virkelig skatt! To damer fra Oppdal, Miriam Nilsen Morken og Tone Merete Stenkløv, har utgitt boken "Julegleder", en bok som er proppet med vinterhvite kremmerhus, snøengler og vinterkranser. En sann gavepakke med inspirasjon til juledekorasjoner og gaveidèer til dine kjære.




Jeg har allerede bestemt meg for å lage krans med hvite stjerner på og gaveposer i alle størrelser. Sant skal sies at jeg til stadighet har store planer for utfoldelse av plutselige kreative impulser. Resultatene etter disse innfallene er derimot slunkne. Men denne gangen skal det selvfølgelig bli annerledes! Ha ha!




Månen er oppe i kveld. En perfekt kveld til å se "Engler og Demoner". Nyt søndagen - det som er igjen av den!


13 kommentarer:

  1. Har tittet på det bladet, men trodde ikke det var så masse fint i det!
    Ser nå at jeg har tatt feil...Nydelig den kransen med hjerter som henger ned, den var min favoritt:)

    Gartulerer så masse med ny flott butikk!
    Var innom en tur forrige lørdag, den er skikkelig lekker!
    Den kan du være stolt over!

    Nyt kvelden du også:)

    SvarSlett
  2. Det bladet stod jeg og holdt i, men det var siste eksemplar og ikke i så godt stand, så da gadd jeg ikke. Man vil jo ha et pent blad, ikke sant?
    Men neste kan jeg ser det skal det i hus...

    Sov godt!

    SvarSlett
  3. Takk for tipset!

    Var "Engler og demoner" bra? Var tenkt å sjå den i dag :)

    Klem Elin :)

    SvarSlett
  4. Der så det ut til å være mye fint ja! Må nok snart sette i gang med alt sammen for å bli ferdig til jul ja! Og gratulerer med åpningen av butikken. Har vært innom en tur og synes det var skikkelig gjennomført og lekkert! Håper det går som det suser - og at du får tid til å trekek pusten og se familien samtidig:) Klem fra Heidi

    SvarSlett
  5. Dette bladet er det berre sååå masse fint i, har ikkje fått kjøpt det sjølv enda, har berre sett i det hos ei venninne... men har allerede begynt å sy:) Masse inspirasjon:)
    Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  6. Hei hei!
    Takk for tips! Kan ikke vente med å komme meg til Bergen i januar da jeg skal på Dep. mode konsert og til Riviera Maison. Rm er mitt favorittmerke!Love it:) Fantastiskt at Norge har fått en egen RM butikk!Herlig!:)
    Ha en fin uke!

    Hilsen fra
    Lotta:)

    SvarSlett
  7. Hei hei
    Her hos oss har det vært en travel uke med salgsforberedelser, så jeg har ikke vært inne og gratulert dere med åpningen! GRATULERER! Håper håper jeg skal til din kant av landet snart, for da kan jeg GARANTERE at jeg kommer innom. Jeg hjerte RM!

    Klem Christine

    SvarSlett
  8. I have this book in Finnish, lots of x-mas inspiration!

    SvarSlett
  9. Hei Catherine!
    Koselige bilder. Kjempesøte kremmerhus.
    Klem fra Anette Willemine

    SvarSlett
  10. Heisann... Ja, julen er tid for å sette de kreative kreftene på prøve, så hvorfor ikke lage en flott krans som pynter opp ;o)Selv merker jeg at jeg påtar meg for MYE og at det dermed ikke blir kos av det å lage noe selv. Planen min der derfor å lage en Tilda Nisse i år... Da blir det hyggelig håndarbeid sammen med venninner og noen gode kopper med te og prat.... koselig! Mo9ka

    SvarSlett
  11. Hehe, sikkert mange som kjenner seg igjen i denne beskrivelsen ja :o)) Bare å sette igang nå, det er masse flott i "Julegleder"!!

    Ha en superfin mandag :o)

    SvarSlett
  12. Hei, kjenner meg litt igjen, når det gjelder å passere blad hyllene i butikken, er alltid på utkikk etter et nytt interiørblad, eller en interiør reportasje i et eller annet blad.

    Var innom butikken din på lørdg, utrolig flott butikk. Desverre var dere utsolgt for det jeg var på jakt etter, men regner med det kommer inn igjen i butikken om en stund.

    Ønsker deg en fin mandag. Hilsen Lilli

    SvarSlett
  13. Hejsan! Härliga bilder. Tack för tipset det bladet hade jag nog bara gått förbi men du lyfter fram flera godbitar!! Ha en fin dag! kram alexandra

    SvarSlett