onsdag 4. november 2009

And so I`m back!


Hei, alle skjønne venner!



Det er jammen på tide med et livstegn fra meg. Åpningen på lørdag var en ubeskrivelig suksess. Jeg hadde på forhånd prøvd å begrense forventningene med hensyn til antall besøkende nå den første uken. Dere vet hvordan det er; butikken skal oppdages, snakkes om og beskues før en handel vil finne sted. Gleden var derfor enorm da det kl 10.00 stod kø utenfor lokalet. Jeg er sikker på at det var over 100 personer inne i butikken på samme tid, og ALLE skulle ha cookie jars og juletrær av glass. Antarctic wolf pledd og puter ble revet bort som om dette var livlinjen til en uforglemmelig vinter i hytteparadiset. Lykkelige damer med armene fulle av blomsterpotter med stjerner, Ski and Mountain quilter og Rustic Rattan brett ble med ett synlige i Bergens bybilde. Selv øsende regn og kald nord-a-vind stoppet ikke fruene fra å innta Xhibition. Jeg frydet meg hele dagen, og enda bedre; Delegasjonen fra Riviera Maison Amsterdam, med Daglig Leder i spissen, gikk tidlig tom for lovord.



Lørdagskvelden delte jeg sammen med flere hundre feststemte venner på takterrassen på Xhibition. Gutta fra Jacob Aal hadde disket opp nydelige tapasretter. Foie gras, sushi, trøffelpølse og fløyelsmyk sjokoladekake tilfredsstilte sultne mager. Halvord Bakke underholdt med morsomme anekdoter fra interiørverdenen mens vakre Ingrid Berg Mehus (fairytaledamen) spilte el-fele til kule clubrytmer. En fantastisk kveld sammen med fantastiske mennesker!


Uker med et unevnelig antall daglige arbeidstimer gjorde at jeg på søndag sluttet å eksistere. Telefonen ble slått av, og mor ble liggende under dynen i fosterstilling. Tanken på å igjen skulle fungere som et vanlig menneske virket fjernt, og min ellers så rappkjeftede personlighet var erstattet med en slappfisk. Tomt! Vil ikke mer!



Denne følelsen vedvarte gjennom mandagen. Etter et par arbeidstimer måtte jeg gi opp, og for første gang siden jeg hadde spebarn i huset fikk jeg med meg en episode av "Days of our lifes". (Som en digresjon kan jeg her konkludere med at jeg ikke hadde gått glipp av noe som helst de siste årene...) Kanskje det var Bo and Hope som gjorde underverker - jeg ihvertfall tilbake "good as new, and then some".

Det er nå det begynner. Det er nå vi skal til pers! Jeg håper dere vil følge med på veien....



PS! Takk til alle som har bidratt! Takk for alle fine ord! Takk for konstruktive tilbakemeldinger! Et ekstra takk til alle dere skjønne kunder! Jeg håper jeg kan gi like mye tilbake!


PS PS! Flere bloggedamer jeg fikk gleden av å møte på festen hevdet at de hadde forestilt seg MEG som person i aldersgruppen +/- 45! Ha ha, jeg lo godt da... Jeg fylte akkurat 27 år, om noen av dere lurte. Takk for en god latter - dere vet hvem dere er! :)

18 kommentarer:

  1. Gratulerer så masse med vellykket åpning! Jeg var innom, og kommer snart igjen!! Kan veldig godt forstå at du trengte noen ekstra timer i sengen! Det har du fortjent. Vi ses nok. Klem

    SvarSlett
  2. Var innom butikken på mandag og traff noen hjelpsomme damer som ikke virket sliten.
    Kaffe fikk vi også.
    Kom ut med flere poser i hendene og kommer tilbake snart for å kjøpe julegaver.
    Takk for hyggelig handel og en fantastisk flott butikk.

    SvarSlett
  3. Gratulerer så myyye med åpningen! Og jeg lo godt når du skrev at alderen din er 27 år...Jeg tenkte nemlig selv, 35-40 år;) Så feil kan man ta! Og jeg forstår godt at du ble sliten! Du som har pyntet 4 juletrær samtidig som du har pakket ut varer og løpt rundt for å rekke alt! Godt du er på beina igjen! Ha en fin fin uke. klem

    SvarSlett
  4. GRATULERER SÅ MYE MED BUTIKKEN....flott butikk med flotte mennesker...om du husker så var jo jeg å snakket med deg...=) Det var bra valg...hadde nok vært konstant blakk skulle jeg ha jobbet der..

    Ønsker deg og dine LYKKE TIL VIDERE =)

    Tone =9

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye med vel overstått, Catherine!!! Det gikk jo strålende, høres det ut til!? Sååå gøy! Du har selvsagt gjort en strålende jobb:)

    Er du bare 27 år?! Jeg må også le litt her jeg sitter - for jeg trodde nok du var rundt 45 jeg også;) Men du er jo bare ungdommen, viser det seg!! Hi-hi:D

    Ha en fortsatt fin uke!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mye med den vellykkede åpningen. Du/dere har gjort en kjempe jobb! Har enda ikke vært innom dere, men kommer nok ganske snart. Gleder meg! Må til slutt få lov å si at rundt i "blogglandia" høster dere bare god ord!
    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  7. Hei Cathrine.

    Måtte inn å se på bloggen din etter åpningen av den vakre butikken din:)
    Veldig imponert over alt du har fått til!
    Takk for en fantastisk fest på Jacob Aall. Du glitret som en stjerne, som vanlig;)

    Jeg er stolt av deg <3

    Klem fra Marita.

    SvarSlett
  8. Kjekt at det gjekk så bra da!!!! Ikkje så rart at lufta gjekk litt ut av ballongen, men du tok deg heldigvis kjapt innatt :o) Gleda meg til neste gong eg skal til Berge.!Kjem GARANTERT ein tur innom!

    Gratulerer med overstått 27-årsdag! Rart korleis vi asosierar... Ja ja, du har god margin da, ihvertfall ca 20 år å gå på ;o)
    Eg for min del tenkte kanskje du var sånn på min alder,33, men mentalt MYKJE yngre ;o)

    Helsing Tonje

    SvarSlett
  9. Gratulerer med vellykket åpning ;)
    Må le...for jeg hadde også dannet meg et bilde av en ca 40 års-dame ;)

    Lykke til videre!!

    SvarSlett
  10. Gratulerer med åpningen! Jeg bor i Oslo, så det tar nok en stund før jeg ser butikken, men det har vært spennende å følge med på bloggen. RM er mitt favorittmerke på interiør, og jeg er så heldig å ha noen møbler derfra, som jeg er kjempefornøyd med. Lykke til videre!

    SvarSlett
  11. Hei!

    Gratulerer så masse med åpningen! Butikken ser kjemepbra ut! Skulle ønske jeg bodde i Bergen, men akk nei - tilhører Oslo jeg.

    Kan du sende vare i postoppkrav til en stakkar som aldri kommer seg til Bergen?

    Lykke til videre med butikken!

    - Line.

    SvarSlett
  12. Gratulerer med vel overstått åpning og fest! Snakk om vellykket PANGSTART!!! Jeg var innom på lørdagen og ble skikkelig imponert! Sitter i sofaen nå med to deilige pelsputer fra dere... Vakre og myke! Jeg kommer innom neste gang jeg er i Bergen også!
    Øsnker dere alt det beste i fortsettelsen! Det er jo nå det begynner for fullt...

    SvarSlett
  13. Heisann og takk for sist ;o)
    Jeg hadde STORE forventninger til butikken din og kan med hånden på hjertet si:Jeg ble IKKE skuffet!
    Snarere tvert i mot: INNPONERT!
    Må itillegg si at også jeg kom ut med et par bæreposer ifra butikken på lørdag og kan trygt si at jeg kommer til å besøke butikken, igjen og igjen og igjen...
    Nok en gang GRATULERER og viktigst av alt;
    Ikke slit ut helsen på dette! Mo9ka

    SvarSlett
  14. Hei Catherine!
    Så godt å se deg tilbake her inne. Har vært spent på hvordan åpningen av forretningen gikk (akkurat som om jeg trodde at DET ikke skulle gå bra?). Gratulerer så masse med suksessen!
    Siden jeg ikke fikk anledning til å feire sammen med deg i Bergen, lagde jeg like så godt et stort innlegg på bloggen min den dagen.
    Nå må du ha lykke til videre med en forretning som høres ut til å bli Bergens nye "it" butikk! Pass bare på å puste... (ref. tidligere innlegg fra meg).
    Ha en deilig ettermiddag!
    Klem fra Anette Willemine

    SvarSlett
  15. Hei, gratulerer masse med en fantastisk spennende butikk. Var innom på lørdag sammen med mannen min og vi ble begge veldig begeistret. Vi gikk ikke tomhent hjem nei! Ble også mektig imponert over alle dere skjønne med forkle på. Smilte og pratet selv om køen vokste foran kassen. LYKKE TIL. Klem fra meg

    SvarSlett
  16. Gratulerer så masse med flott butikk :)
    Sender dere forresten varer, har dere en internett side ?
    mvh
    Therese

    SvarSlett
  17. Gratulerer så mye med nyåpnet butikk og vellykket åpning!
    Du er jo kjempeflink!

    Jeg hadde også trodd du var eldre enn 27 år, sånn mellom 30-40 år. Men der kan man se!

    Håper det ikke er for lenge til jeg får meg en Bergenstur...

    Klem Kristine

    SvarSlett
  18. Gratulerer så mye med åpning av butikken. SKiulle gjerne vært innom en tur men det får bli når jeg en gang kommer på besøk til Bergen.
    Og jeg må innrømme at jeg også trodde du var eldre.

    SvarSlett