søndag 15. mai 2011

Dagens tips!

Til tross for kald vind rett fra nord har stor sett hele dagen blitt nytt utendørs. Familien C er å anse som fast inventar på samtlige hagesenter i flere mils omkrets, selv om vi gjennom vårt anleggsgartner selskap (Tommys hage og anlegg AS) kan handle det meste til en langt hyggeligere penge direkte fra grossist. Det er noe med å gå å rusle blandt sommerblomster i et hav av farger mens vi planlegger årets hagetema.



I dag var alstå ingen unntak, og fullastet kom vi hjem med et dusin planter som umulig vil klare seg gjennom en norsk vinter. Full pris betalte vi også - all fornuft fordufter proposjonalt med høyere temperatur og lengre dager!

Uansett, så er jeg selvfølgelig ENDA litt lykkeligere av å ha sikret meg et sitrontre av betydelig størrelse. Det hersker nærmest Syden stemning på Porchen i ettermiddag, og jeg blåser i at gleden nok vil være kortvarig. Porchen ligger mot sør i le for den værste vinden så forhåpentligvis kan vi bli gamle sammen, Sitrontreet og jeg. Sannsynligheten for det avhenger vel av om vi får opp det planlagte drivhuset før vinteren...



Jeg kjøpte i fjor noen terrakotta potter på Ikea. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg gjorde det da jeg strengt tatt ikke har særlig sansen for terrakotta farge. Men enhver dame som har satt sin fot innenfor Ikea's dører vet at det er MYE som har en tendens til å havne i handlevognen selv som det verken er spesielt fint eller nevenyttig. Det er jo bare så forbaska billig, og så kan det jo være at jeg får bruk for det en gang i en fjern-fjern framtid. "En kvinnelig gen-feil" mener Herr C.



Vel i dag fikk jeg endelig bruk for pottene, dog ikke uten å gjøre visse "forbedringer". Terrakotta pottene ble malt med hvit møbellakk fra Plantasjen, og vips så glir de inn i min duse hagepallett. Hvis været tillater det så tar jeg et strøk til i morgen.



Da overføringskabelen til kameraet ligger på kontoret, har jeg knipset noen bilder med IPhone'en. Ikke mye å skryte av men det gjør susen.

Fortsatt god søndag!


- Tudelu fra Catherine (Posted using BlogPress from my iPad)

3 kommentarer:

  1. Det var et stort fint sitron te!Nydelig:))Så smart og male terakottaen,de ble jo virkelig fine!go klem

    SvarSlett
  2. For et nydelig tre! Må bare si at jeg gleder meg vanvittig til butikken i Trondheim åpner. Dere har så my fint!

    Ha en flott dag:)

    SvarSlett
  3. Hei.
    Jeg går selv med tanke på å male mine potter. Grunnet du først, eller hva gjorde du? Er det en spesiell type maling du vil anbefale meg? Ha en fin kveld!
    Mvh Caroline

    SvarSlett