lørdag 5. desember 2009

Oppskriften på en perfekt lørdagskveld!


For en herlig lørdag! Jeg kan ikke huske siste gang jeg hadde en lørdag hvor ingen jobbrelaterte gjøremål stod på tapetet. Guttaboys har perlet julepresanger for harde livet i morges mens Istid 3 ble vist på tv´en. Nå er det håndball det går i - alene i stuen med min espresso. DETTE trengte jeg!



Som jeg har nevnt tidligere liker jeg å bruke mye tid på kjøkkenet. Dog kommer de dagene hvor kokkeleringslysten mangler og man ønsker et raskt og smakfullt måltid. En slik oppskrift skal jeg dele med dere i dag.



Det var faktisk Herr C som lærte meg denne da vi ble sammen for mange år siden. Den har florert som en "vandre-oppskrift" i hans vennekrets og jeg ble umiddelbart hekta. Vi kaller den for "Philadelphia" og veien til suksess er som følger:

Handleliste:

- 2 pakker Philadelphia kremost
- 1 pose Santa Maria tacopulver (ikke fajitas - den smaker vondt!)
- 1 glass Santa Maria salsa "Hot"
- Ost
- 1 pakke kjøttdeig
- 1 pakke tacochips
- Rømme
- Salat etter eget ønske


Do this:

1. Sett ovnen på 200 grader
2. Smør begge pakkene kremost i bunnen på en vanlig ildfast form
3. Stek kjøttdeigen
4. Bland posen med tacopulver i kjøttdeigen. NB! Ingen vann - kun pulver!!!
5. Bland inn salsaglasset. La blandingen "surre" i ett par minutter.
6. Ha kjøttdeigsblandingen over kremosten.
7. Topp med revet ost
8. Stekes i ca 20 - 25 min til osten er gylden
9. Tacochips varmes noen minutter på slutten av steketiden
10. Servér med rømme og salat



Ferdig kosemat på 1-2-3. Sett dere ned og nyt!


Vi skrives i morgen!


14 kommentarer:

  1. Hørtes ut som en spennende variant av taco som jeg må prøve ut!

    Ha en deilig lørdag videre!
    //Christine

    SvarSlett
  2. Takk for at du delte denne oppskriften. Den så kjempegod ut, og skal prøves straks! :) Ha en god lørdag.

    SvarSlett
  3. Det hørtes veldig smakfullt ut! Blir jo ofte at det går i det samme her iallefall, så alle nye og lettvindte oppskrifter tas i mot med takk:)

    Her går faktisk Istid 3 nå, og 4-åringen sa akkurat da vi satt det på at "når det kommer til det romantiske i filmen, så kommer jeg til å holde for øynene, for kyssing og sånn vil jeg ikke se på, æsj!" Visste ikke at ordet "romantisk" var i vokabularet hans en gang, haha:)

    Kos deg med sporten på tv:)
    Klem, Lene

    SvarSlett
  4. Det høres godt ut! Tror jammen vi skal prøve oss på det en dag. Alltid klar for nye nytt!

    Butikken din er ordentlig fin forresten. Var en rask tur innom tidligere i uken. Jeg kommer igjen på mandag, da sammen med lommeboken ;-)

    SvarSlett
  5. Dette så ut som en fantastisk lørdagsrett;) Går mye i Taco her, så dette var et alternativ jeg vil prøve...for å få litt variasjon:) og helt enig...fajitas...smaker vondt!!
    Klem Tina

    SvarSlett
  6. Ziet er heerlijk! Ik zal proberen het wat snel zaterdag!

    SvarSlett
  7. Hørtes definitivt ut som ei særs god oppskrift på ein bra kveld! Såg spennande ut. Vier også taco-lovers så dette må vi prøve :o)
    Kos dokke! Klem frå Tonje

    SvarSlett
  8. Det så godt ut:o) Det må jeg teste ut en gang. Jeg synes du har en kul kjøkkenbenk. Har du noe forslag til hvor vi kan finne fint heltregulv til vårt hus som er fra 1920 tallet? Er takknemlig for svar.

    Ha en god kveld.

    SvarSlett
  9. Mmm den skal prøves neste fredag- her er det den stooore nachosdagen:)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  10. Nam nam. Skal absolutt prøves av en som elsker mexikansk. ha en flott helg:)

    SvarSlett
  11. Heisann... Ja, må innrømme at dette hørtes herlig ut og jeg ønsker virkelig å prøve denne varienten istedet for vaing taco kveld. Tusen takk for tipest! Mo9ka

    SvarSlett
  12. Den va'sje dum. Skal prøves.

    Eg er veldig spent på å sjå butikken din. Har ikkje hatt tid til å stikke innom. Var på innom huset i forrige veka men Løvetannmannen nekta å gå ned i kjelleren. Han skulle på Ricco Vero og bare det.

    Ha ei fine helg.

    Smil fra L
    Ha ei fine helg

    SvarSlett
  13. Det hørtes nydlig ut!
    ja både alene i stua og oppsriften;)))
    Den må jeg prøve neste helg, her begynner hverdagen igjen om få timer,les; nattskift...
    jaja...juleferie nærmer seg;)

    Klem Vera

    SvarSlett
  14. Hei :)

    Vi har selv en variant av den oppskriften, men ble fortalt at det het "American Dip". Hvorvidt det stemmer er jeg ikke sikker på. Men bare et lite tips til neste gang: Det er farlig godt med litt mais i samme "røren" (altså med kjøttdeig, tacokrydder og tacosausen), eventuelt litt chilibønner om man liker en litt mer krydret variant. Definitivt verdt å prøve ut! :)

    SvarSlett