fredag 4. desember 2009

Morgendagens konflikt!


Morgendagen vil by på uante utfordringer... Kanskje jeg overgår meg selv ved å være lit vel personlig her, men skit-la-gå...



Jeg er en komplett sportsidiot- spesielt på vinteren! Skiskyting er favorittidretten, tett fulgt av langrenn, hopp og skøyter. Til og med curling ser jeg på om det er et stort mesterskap. Jeg tuller ikke! For ikke å snakke om håndball mesterskap. Jeg har hatt egen nedtelling (fortsatt helt sant!) til Håndball VM som starter i morgen, kl 12.00 for Norge sin del. Stuebord ryddes bort for nå skal Mor heie! Jeg husker under EM i fjor at ungene syntes det var kjempe morsomt da Norge spilte kamp. Mor "tok helt av" foran tv´en mens gutta hermet bak ryggen min. Ha ha, litt av et syn!



Morgendagen byr derfor på en dramatisk konflikt. Jeg regner med at det blir kjempe travelt i butikken i morgen, og jeg tenker at jeg kanskje burde vært en tur innom for å avhjelpe. MEN kl 11.20 begynner skiskyting for kvinner i Østersund. Kl 12.00 begynner håndballkamp mellom Norge og Japan. Kl 12.40 begynner langrenn fra Dusseldorf og kl 14.25 begynner skiskyting for herrer med mitt store idol, Ole Einar Bjørndalen, i sentrum. Kvelden rundes av med hopp fra Lillehammer kl 15.50 og utfor med Svindal´en begynner kl 18.45.



For en dag! Inne. I finværet! Spørs om dette blir så veldig populært... Herr C er helt motsatt av meg skjønner dere, han kvier seg hele året til desembers håndballmesterskap. Min livlige innlevelse gjør ikke saken bedre. Herr C gleder seg derfor veldig til vi skal flytte inn i nytt hus hvor han skal ha et eget tv i et rom hvor han hersker fullt og helt.



Skiskyting begynner faktisk å bli mer stuerent her i heimen. Fjoråret velsignet oss Bergensere med opptil flere skidager, og Herr og Fru C la iherdig ut på tur med nyinnkjøpte langrennski. Herr C viste seg å være et naturtalent, og ble med ett min egen O.E. Bjørndalen (minus slevet..). Vi får se hva morgendagen bringer!

Nå skal vi kose oss resten av kvelden!

6 kommentarer:

  1. Jeg stemmer for Bjørndalen på TV; du kan ikke gå glipp av han :D
    God Helg!!

    SvarSlett
  2. Hihi, jeg er helt lik!!! Det er så mye gøy fremover, tenkt OL snart da??? Jippi! Ha en super helg. Heidi

    SvarSlett
  3. hihi bra det er flere som gleder seg til vintersporten på TV:o)

    klem

    SvarSlett
  4. Der er vi helt like!!

    Jeg har faktisk sittet oppe ganske sent i kveld for å få unna litt på "to do" listen sånn at jeg kan ligge på sofaen og se sport i hele morgen;)

    Klem Pink Lady

    SvarSlett
  5. Gleder meg også stort til Håndballen.:-) Koser meg også med de innledene kampene, blitt så bortskjemte her nå at mange syntes de innledene kampene er kjedelige og dropper de.:-) Tenk om vi skulle sagt det samme når det var fotball VM for herrer.:-) Håper natten ga deg en god søvn...Og at englebarna ikke våknet alt for tidlig.:-) Heia Norge.:-)

    SvarSlett
  6. Godt å se at det er flere sportsidiotdamer der ute ;-}
    Ha en fin sportssøndag i morgen.
    Nattaklem!

    SvarSlett