tirsdag 29. september 2009

Terapi for et slitent sinn!



De av dere som så nyhetene i går kveld vet at vi stakkars Bergensere har hatt et forferdelig vær de siste ukene - og månedene for den saks skyld. Vi har hatt 3 (!!!!) dager uten regn i løpet av HELE september måned - en våt fornøyelse med andre ord!



I kveld derimot har vi hatt en flott høst kveld. Ingenting er som klar og frisk høstluft i blandet duften av salt sjø. Jeg har fått ryddet litt i hagen, og plassert en del skjøre planter i le for vinden.


Jeg er ekstra glad i det store hjertet fra Walther og co som jeg har hengende på ytterdøren her på gjesthuset. Hjertet, som er kjøpt hos søte Ann Christin som driver AC Home på Askøy, pleier jeg å dekorere med sesongens blomster. Til jul tvinnet jeg med Eukalyptus som dufter deilig.


Nå har jeg klippet inn flotte Hortensia blomster i falmede høstfarger. Jeg plukker av små blomstene som jeg trer inn på ståltråd. Blomster på en snor med andre ord. Ståltråden tvinner jeg så rundt Walther hjertet. Lekkert! Kanskje jeg blir ferdig til i morgen?



Egentlig gjør jeg noe fy fy. Hortensia skal nemlig overvintre med blomstene på. Et godt tips nå før frosten setter inn er å plassere krukker i en lun krok i hagen, gjerne inntil en husvegg. Sommerblomster setter jeg inn i garasjen for overvintring. Planter i jorden dekker jeg med granbar slik at ikke røttene fryser.



På fredag kommer en delegasjon fra Riviera Maison Amsterdam for å gjennomgå stylingplanen for butikken. Vi gleder oss!

7 kommentarer:

  1. Så spennende med åpning i Bergen!
    Ønsker deg lykke til, og håper det er greit at jeg legger
    deg til hos meg.

    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  2. ...hei igjen.
    Jeg regner med jeg kommer i butikken den dagen dere åpner ja :o).. skulle jeg ikke rekke det da, så kommer jeg garantert en dag like etterpå :o)
    Lykke til med besøk fra Amsterdam!
    J.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Fine stemningsfulle bilder og takk for gode tips og råd! Gleder meg til resultat!
    Natti natt:) ♥

    SvarSlett
  4. Heisann.. Jeg "gleder meg som en unge" til du åpner butikken din. Flott tips med hjerte ditt ;o). Kjøpte meg ett hos AC for et år siden og at det pyntet etter årstiden, jeg også. Mo9ka

    SvarSlett
  5. Vilken vacker himmel! Ett sådant hjärta har jag också lust på. Vet du om de säljer dem fortfarande? Ha en strålande dag! Kram Alexandra

    SvarSlett
  6. Ja, dere har fått litt for mye regn nå! Her på østlandet har det vært så fint høstvær synes jeg, men i dag var det skikkelig kaldt, første dagen vi måtte skrape ruta på bilen!
    Utrolig fine bilder du viser! Tenker det blir mer og mer spennende nå som det nærmer seg åpning!

    Ha en fin dag!
    Klem, Lene

    SvarSlett