torsdag 24. september 2009

Ferieplaner: Del 1

Neste års ferie bør planlegges allerede nå!


Tiden frem til jul vil nok tappe hver eneste mitokondrie for all energi. Det gjelder å ha en ferie å se frem mot, og i drømmene mine planlegger jeg å tilbringe late januardager i solfylte omgivelser sammen med min familie.


I romjulen ønsker vi å fly over Atlanteren til Florida, The Sunshine State. Herr og Fru C ferierte nettopp i Florida mens Eldstemann fortsatt kun var en liten spire i magen. Vi hadde den gang en kjempe flott ferie som nå frister til gjentakelse.Vi planlegger å følge samme reiserute som i 2005 - dvs. alle destinasjoner utenom Key West.


Herr C fikk seg den gang en noe lunken opplevelse av dette vakre øyparadiset. Herr C er, som dere sikkert har fått med dere, en svært driftig mann, og jeg føler meg som verdens heldigste dame som har kapret en mann som han. Men som alle andre dødelige har han sine, eh utfordringer...

Herr C er ingen snarrådig sjåfør. For all del ikke misforstå; han er veldig flink til å kjøre bil. Det tar bare litt lang tid å finne frem da man må regne med et par, tre feilnavigeringer, gjerne liggende godt under den lovlige fartsgrensen. Jeg er ikke en god skikkelse å ha i bilen - her snakker vi Hyacinth Bucket opp i mente! Jeg kommenterer ALT, sjekker speil og slår av vindusviskere! Jeg er en sann PLAGE, og jeg vet det selv. Herr C har derfor fast plass i passasjersetet når vi skal på tur, enten det er i Norge, Spania eller USA.


Tilbake til historien; i det vi kjører inn i pittoreske Key West ser Herr C, selvfølgelig fra passasjersetet, en veldreid dame som vrikker seg bortover fortauet. Han kan ikke la vær å titte og får seg litt av et sjokk; det var en mann! En mann som var kledd som en dame, en ganske så snerten dame. Herr C ble helt fortumlet. Hva var dette for et sted?



Dagen derpå skulle undertegnede unne seg en pedikyr på hotellet. Herr C`s oppdrag besto i å gå til innkjøp av nye t-skjorter og boksershortser. Troskyldige mannen min kom tilbake en time senere helt fra seg. Han hadde blitt sjekket opp ikke èn gang, ikke to - men tre ganger av MENN! Ikke nok med det; han ble bedt om å prøve boxershortsene på - bare for se om de passet liksom! Nei, dette ble for mye for en traust Nordboer. Herr C satt seg sporenstreks inn i bilen igjen, på passasjersiden selvfølgelig med bena pent i kryss, og kommanderte umiddelbar flukt mot Miami.

To be continued...

12 kommentarer:

  1. Høres virkelig ut som drømmerferie!!Og for en opplevelse! Og det er så godt å ha noe å se frem til...:)Hehe..Stakkers Herr C!!
    Og gratulerer til de heldige bloggdamene! Herlighet her har jeg virkelig gått glipp av noe!! Høres ut som en super dag!

    Klem
    (fra en som skal følge mer med!!hehe)

    SvarSlett
  2. ha ha ha.. så morsom historie! Synes jeg ser den forbausete mannen din :)

    SvarSlett
  3. Hei CATHERINE ♥ Å så deeeilig, lucky you! Best å planlegge nå. Du har sikkert hørt det 100 ganger før, men ikke slit deg helt ut nå, og pass opp for stalkers hehehe. Gleder meg til fortsettelsen, herlig å drømme seg vekk her inne;)

    Ha en superb helg!

    Tonje ♥

    SvarSlett
  4. Florida står högt upp på min lista också! Har varit där hela 6 ggr men vill ändå tillbaka!! :-) Key West är ju fint och har sin charm ;-)! Låter väldigt smart att planera in en semester. Skulle gärna haft din butik närmre Vestfold! Trevlig kväll. Kram Alexandra

    SvarSlett
  5. Hei Catherine!
    Ha, ha! Mr C har levd et altfor beskyttet liv. Han trenger å komme seg ut litt oftere. Trust me, det er mye rart out there, og for en seriøs, hardt arbeidende mann fra Bergen, kan slike episoder i Key West gjøre et uutslettelig inntrykk. Øvelse gjør mester Mr C! Denne gangen går det helt sikkert mye bedre.
    Å, Florida er deilig, spesielt da vi nordmenn trenger det som mest, vinterstid. Helt seriøst; vi burde få en slik tur i året på blå resept. Synes vi skal tillegge blå resept et formål til: blå = himmel, hav, sjø og sol.
    Du kommer helt klart til å ramle inn i det flyet i romjulen. DA smaker ett glass champagne godt da! Med Florida billetten i boks skal du se at tiden frem til jul kommer til å gå smooth.
    Mr Sunhome spurte meg faktisk forrige uke om jeg ville være hans "sekretær" på en forretningsreise i jan/febr. Må tenke på det, sa jeg (blir det bare golfing?). Sannheten er jo at Tampa, Florida høres HELT greit ut akkurat da. Dessuten; vi får tid sammen - alene! Aha!
    En deilig natt ønskes av
    Anette Willemine

    SvarSlett
  6. Herlig historie! God ferie!!! Godt å ha noko å drøyme om. Her er det nedtelling til Thailand over nyttår...
    :O) FrueFrøet

    SvarSlett
  7. Hei Cathrine.
    Kost oss med bloggen din. Tusen takk for ivitasjonen. Får det ikke til denne gangen, men kommer ved senere anledning. Var på tur til dere i sommer, men vestlandsværet jaget oss til Femunden og Sverige. Prøver på nytt neste sommer. Lykke til. Klem til dere alle fra Verdal.

    SvarSlett
  8. Det så jo heerlig ut! Jeg har lagt meg til som følger. Skulle ønske jeg bodde i nærheten av den snart nyåpnede butikken din:)

    SvarSlett
  9. *Ler godt!!!* Ser dere for meg!!! Stakkars mannen din:-)

    Gleder meg til å høre fortsettelsen!

    Spennende med ferieplanene da :-) Ønsker deg en fin fredag! Klem fra Livy

    SvarSlett
  10. Lo godt da jeg leste om stakkars Mr C og hans handle opplevelse!

    Så deilig med ferieplaner å se fram til! Har selv utrolig lyst å dra på tur til USA, ble ikke akkurat mindre lysten etter jeg fikke se bilder av min gode venninnes 6 uker roadtrip der bort! Men tror det må vente litt for alle slantene vi kan unnse går til oppussing av huset.

    Så får heller drømme meg bort i bildene dine;)

    Ønsker deg en fin helg!

    Klem Silje

    SvarSlett
  11. Så herlig historie :-)
    Jeg planlegger Floridatur selv.. skal i påsken, og ja vi skal en tur til Key west også :-)skal gi mannen i huset ett tips ang de flotte damene.. he he..God tur :-)

    God Helg.

    Hilsen Anette s

    SvarSlett
  12. Heisann... Artig lesing og GLEDER meg til fortsettingen...he,he Mo9ka

    SvarSlett