lørdag 26. september 2009

En erkjennelse...



I forrige uke fylte jeg år. Det var ingen rund dag, dog har denne bursdagen blitt etterfulgt av en del tanker rundt det å eldes. Jeg er blitt ordentlig voksen! Konklusjonen er fattet ut i fra følgende 10 konstanteringer:
  1. Jeg foretrekker nå å lytte til P4 fremfor Radio 1.
  2. Jeg frykter ikke lenger å falle ned i do grunnet for liten bakdel.
  3. Jeg foretrekker å være på fest hjemme hos noen fremfor å fly på byen.
  4. Jeg syntes Il Divo synger fantastisk.
  5. Jeg bekymrer meg for trekk i rommet.
  6. Jeg vurderer å gå til innkjøp av min første anti-aldringskrem.
  7. Jeg rister oppgitt på hodet av "ungdommen i dag".
  8. Jeg har sluttet å ta med meg legitimasjon på Polet. (Jeg har levd i håpet... Lenge..)
  9. Jeg er sykelig opptatt av været.
  10. Jeg husker at jeg for 20 år siden sa til mine foreldre: "dere er jo hau-gammel!" Vel, i dag er jeg like gammel som de var den gang - og jeg føler meg langt ifra hau-gammel!
Jeg utfordrer alle dere bloggere til å lage deres egen topp 10 liste. Jeg gleder meg til morsom lesning!


Nyt lørdagskvelden, damer - nå skal jeg bygge Lego!

14 kommentarer:

  1. hehe, det var enfin liste. Jeg fylte også år nettopp og denne gangen ett rundt tall. Det får en jo til å tenke litt på tiden som gåt så jeg skal se om jeg ikke får laget en lignende liste

    SvarSlett
  2. Først: Gratulerer med vel overstått - håper dagen var knall!
    Du skriver gullegodt, jeg koser meg når jeg leser innleggene dine:) Og du har seff teppet som er høyest på min ønskeliste for tiden.. Bare lurer på hvor mange stjernetepper/puter jeg kan forsvare..det er noen som mener jeg har stjerner på hjernen..

    Ha en finfin lørdag!

    Tonje ♥

    SvarSlett
  3. Bare vent til du begynner å høre på P1 i stedet! ;)

    SvarSlett
  4. Hehe, så morsom lesing, og gratulerer så mye med dagen som var!!: ) Å bygge lego med søte barn på et SÅ fint teppe, må da bare være gøy!: ) Takk for svar ang. RMformen, da vet jeg at jeg ikke trenger å lete etter den andre steder: )
    Jeg har kommet hjem fra 32 timers vakt, så nå skal det bare slappes av forann tv'en resten av kvelden! Heia skal vi danse! Klem fra meg

    SvarSlett
  5. hihi..det var kjekt å lese:)

    Gratulerar med overstått:)

    SvarSlett
  6. Grattis med dagen som var! :-) Själv tog jag ett nattbad igår så jag känner mig tokig som ett barn! ;-) Fast formen min idag har nog skvallrat om att jag inte är tonåring längre! :-) Kram Alexandra

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen som var:) Håper du hadde en flott dag! Likte godt punktene dine. Morsom lesning:)

    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  8. Vel overstått:-)
    Kjnner meg veldig igjen i listen din. Rart det der hvor fokus og interesser endrer seg med alderen.
    Hilsen Lilli

    SvarSlett
  9. Gratulerer sååå mye med dagen som var!!!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  10. Hei på deg. Gratulerer med dagen som var!
    Denne utfordringen tar jeg, måtte tenke meg litt om.... Noen av punktene dine må jeg få lov å kopiere.
    Min topp 10. liste
    1. Jeg foretrekker å samle gode venner hjemme, fremfor å fly på byen.
    2. Min første anti-wrinkel cream er for lengst kjøpt inn.
    3. Sykelig opptatt av været, egentlig ganske underlig siden vi ingenting kan gjøre med det.
    4. Det finnes langt færre stilige og kule sko i skapet enn tidligere.
    5. Jeg tar alltid trappene fremfor heis eller rulletrapp, dersom dette er mulig. Alltid lurt å bevege litt på seg vet du.
    6. Føler meg på ingen måte like gamle som mine foreldre var på min alder.
    7. Lurer på om jeg bør sjekke synet.
    8. Koser meg med Beat for Beat og Ivar Dyrhaug, kanskje vår tids svar på "Husker du" med Odd Grythe (for de som kan erindre det, mine besteforeldre koste seg med det minnes jeg)
    9.Ungdommene i huset hører på re-mix versjoner av låter jeg selv svingte meg til som ung/yngre.
    10. Adventstiden er for kort. Her lurer jeg på om "høyere makter" spiller oss et puss, mine barn er nemlig enig med meg her. Selv kan jeg huske at denne tiden var kjeeempelang.

    Dette var min ti på topp liste, kunne fortsatt en stund til jeg....
    Ha en strålende uke.

    SvarSlett
  11. Hei igjen. Glemte en liten ting i sted. Jeg har hatt litt trøbbel med e-postene mine. Lurer derfor på om du har mottatt en mail fra meg. Ville synes det var leit om den bare svirret rundt i "cyber space" til ingen nytte.

    SvarSlett
  12. Heisann! Med tanke på alternativet, så er det FLOTT å kunne feire seg selv fra år til år... Gratulerer med overstått ;o) Mo9ka

    SvarSlett
  13. Hei Catherine! Gratulerer så mye med vel overstått fødselsdag! Hurra, du har blitt ett år klokere!
    Tusen takk for koselig innlegg på bloggen min. Som du ser er jeg fortsatt i startfasen med blogging. Håper å kunne være mer aktiv ettersom ukene skrider frem.
    Opera ja, du lurte på om man bare våkner en morgen og digger opera. Vel, tror neppe det finnes et week-end kurs i "Opera og ballett - fra A (arie) til Å (åletrange tricoter). Min baggasje er turer på Oslos ulike teatre og Operaen fra tidlig alder. Dette er likevel ingen forutsetning for å like det som voksen. Dersom du ikke har vært i Operaen og overvært ballett eller opera, er det på tide! Med overbevisning kan jeg love en opplevelse av de store. Bygget er i seg selv verdt en tur fra Bergen.
    http://www.operaen.no/Default.aspx?ID=26873
    En deilig kveld ønskes av
    Anette Willemine

    SvarSlett
  14. Obs! Glemte å legge ved listen om hvordan jeg la merke til at jeg hadde blitt voksen;

    1. Når forandring både fryder og smerter.
    2. Mr Sunhomes tidligere så treffende beskrivning på sin fru med; "impulskontroll og behovsutsettelse" var i ferd med og byttes ut med "erfaring overgår vitenskap".
    3. Når min intense lyst til å hoppe i fallskjerm endte opp med å bli en uhyre dårlig idé.
    4. Når den unge veilederen på treningssenteret hevet øyebrynet og sa "særlig", når jeg mente at jeg kunne tenke meg å løfte min egen vekt i benkepress.
    5. Når ananaskuren ikke innfridde lovnaden om minus 4 kilo på en uke.
    6. Når målet om å vinne "Best kledd"pris ble byttet ut med "Prøvde-så-godt-hun-kunne-å- kle seg-med-den kroppen-hun-har" pris.
    7.Operert, operert, operert!
    8. Når jeg etter mange års erfaring klarte å få Mr Sunhome til å tro på at mitt nyinnkjøpte plagg kostet 998,-, mens det i virkligheten kostet 4998,-.
    9. Når jeg første gang gikk til innkjøp av støttestrømper til 11 timers åreknutefremmende flyturer til USA.
    10. Når jeg tenkte at arbeid er bra så lenge jeg ikke glemmer å leve.
    Kveldshilsen fra
    Anette Willemine

    SvarSlett