søndag 6. september 2009

Are we human or are we dancers?



2 gode nabopar kom på visitt i går kveld. Tidligere på dagen hadde vi tatt turen til Fisketorget i Bergen for å kjøpe ferske reker og kongekrabbe. Bergen er velsignet med et lite gammeldags tog på hjul som bringer skuelystne turister gjennom Bergen Sentrum, opp Kalfaret og ned Fjellsiden. Jeg har ikke tatt denne turen siden jeg var liten pike, og jeg var derfor ikke vanskelig å be når ungene hylte av begeistring ved synet av toget. Turist i egen by - utrolig kjekt!


Skalldyr og hvitvin ble starten på en kjempe morsom kveld. Det er uvurderlig å ha gode naboer i umiddelbar nærhet når man er småbarnsforeldre.



Etter noen glass var stemingen uvanlig lystig, og verdensproblemer av stor betydning ble løst med den største selvfølge. Killers låten "Are we human or are we dancers" ble gjenstand for en livlig filosofisk diskusjon rundt dette viktige temaet. "Er vi mennesker eller er vi dansere...?" Resonnementene tror jeg ikke egner seg på trykk, mest av alt for å ikke bringe skam på eget gode navn og rykte! :)


Da klokken passerte midnatt dro vi like godt i gang med en runde med Charades. En av mine oppgaver var å mime "mimelek". Hvordan mimer man at man mimer? Jeg fikk det i hvertfall ikke til...! Strandkrabbeimitasjonen min var vel heller ikke noe å skryte av...



Takk for lystig lag, kjære naboer!

7 kommentarer:

  1. Takk for en koselig og morsom kveld ja :)
    Nå er jeg også igang her!! Tok deg på ordet jeg; "du burde ihvertfall lage blogg" :) TAKK! Er jo kjempegøy!

    SvarSlett
  2. Høres ut som en morsom kveld :)
    herlige bilder du viser...

    Ha en fin uke
    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. So beautiful you have there! I´ve followed your blog for a while now, leaving a comment for the first time. I like your pictures, and most of all I love RM! Congratulations for your new shop there in Norway! (Just jealous here :)

    SvarSlett
  4. Hei Catherine!
    Følger nå med glede din blogg om interiør ++. Ser frem til å se bilder fra den nye forretningen også. Skulle gjerne sett en Riviera Maison Concept Store i Oslo-området. Etter en sneak peek på bilder fra RM frister det veldig å sette seg på flyet til Bergen å få med selve åpningen. Har også blitt motivert til å starte en egen blogg i dag. Den vil nok være oppe å stå innen noen dager.
    Lykke til videre med alt hardt arbeid for å få forretningen ferdig! Ha en deilig dag!
    Vennlig hilsen
    Anette Willemine

    SvarSlett
  5. Så utrolig plass dere har der i Bergen!! - Og du har det jo misunnelsesverdig fint både inne og ute!! Takk for inspirasjon - så kommer vi snart til Bergen!!

    Kjersti

    SvarSlett
  6. Høres ut som at dere har hatt en kjempefin kveld:)

    Ønsker deg en riktig god uke!

    Takk for Nike tipsene i innlegget over!

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  7. Såååå utrolig fint dere har det! Elsker stilen din, helt etter min smak! :) Har lest gjennom hele bloggen din nå og blitt veldig inspirert. Ligger her forkjøla og sjuk, så da hjalp det på å komme over en så fin blogg! :)
    Lykke til med butikkåpningen og resten av bloggingen! Gleder meg til å lese flere hagetips fra din mann også:)

    SvarSlett