tirsdag 25. august 2009

Er det rart det er krig i verden...?

Min skjønne nabo, Fru E, stakk innom meg her forleden dag. Hun kunne fortelle en svært merkelig historie som jeg nå vil dele med dere.



Fru E holdt på å forberede til bursdagsbesøk med en baby på hoften og en elektrisk 4-åring i Kaptein Sabeltann kostyme i øyekroken, da telefonen ringte.

Fru E: "Hallo, det er Fru E!"

Mennesket i den andre enden sa ingeting. Det var helt stille foruten en svak pustelyd.

Fru E: "Hallo...??"

Puste-mennesket la så på røret, og samtalen var over før den var begynt.
Fru E går tilbake til matlagingen i den tro at telefonsamtalen gjaldt et galt nummer. 2 minutter senere ringer telefonen på nytt - skjult nummer igjen.

Fru E:  "Hallo?"

Puste-damen: "Ja, hallo! Er det du som er Fru E som bor i Portveien 2?

Fru E: "Eh, ja...?"

Puste-damen med sinte-stemme: "Jeg bor i et hus rett over fjorden, og jeg lurer på hvorfor du alltid tar på lyset i stuen din akkurat samtidig som jeg tar på lyset i min!?!

Før Fru E fikk sagt noe som helst fortsatte Puste-damen:

"Om du ikke slutter med denne terroren vil du høre fra min advokat!"

Klikk! - Puste-damen la på!

Fru E ble stående å se på telefonen i rein forfjamselse... Hva i svarte var dette for noe - en dame i 50-årene som føler seg terrorisert av lys i et hus som ligger minst 500 meter unna?

Fru E fikk avsluttet bakeøkten samtidig som hun funderte på hva Puste-damen kunne ha siktet til. 

Da slo det henne; IKEA lampen på kjøkkenet, en slik som man kan heve/senke styrken på bare ved å ta på den, hadde en tendens til å leve sitt eget liv. Av og til var kjøkkenet på mystisk vis badet i lys midt på natten -  var det dette Puste-damen mente var terror? I så fall kunne kanskje Fru E sende eventuelle advokatbrev direkte til IKEA. Det var jo tross alt de som solgte denne terrorlampen!!!



Den kvelden trakk Herr E for gardiner OG persienner ved mørkets frembrudd i frykt for å bli bombandert med advokatpost...

2 kommentarer:

  1. hahaha ! er det virkelig mulig ! må bare le ;) stakkars fru E ;/ hilsen "nabofru A" :)

    SvarSlett
  2. Hehehehehehe! Huff for ein terror!!! :-)

    SvarSlett