mandag 17. august 2009

Emmeline og meg!



Jeg er en stor fan av Emmeline og hennes tørrvittige humor. ALLE i min familie kjenner til Emmelines hverdag, og ALLE må tåle stadig høytlesing av historier fra det Emmelinske Univers.
Jeg sammenligner ofte min mann med Herr Emmeline. En mørk vinterkveld plasserte jeg Mr. C i godstolen for en ny leseseanse (med tilhørende dramatisering) av innlegget med den passende tittelen "kamp om plassen". Straks stykket var ferdig skjønte jeg at jeg hadde gjort en generaltabbe.





Mr.C så opp med et nytt lys i øynene.. Hadde han hørt riktig? Var det virkelig sant at en mann gift med en interiørbesatt bloggedame fikk henge opp morsomme gadgets midt i den ellers så perfekte stuen? Med en innbitt mine hevdet Mr.C umiddelbart at han skulle OGSÅ få litt mer å si i heimen fra nå av - dermed BASTA!




For kort tid siden var jeg på besøk hos Home and Cottage for å beskue alle Riviera Maison kopiene de hadde tatt inn. Jeg fant jo selvfølgelig et par småting som skulle bli meg meg hjem, og mens jeg ventet på tur i kassen så registrerte jeg et kjent ansikt rett ved siden av meg. Jeg hadde umiddelbart lyst å si: "Men hei! Er det deg..?" men tok meg heldigvis i det. Emmeline hadde også tatt turen til Home and Cottage viste det seg, og jeg lurte umiddelbart på om varene hun kjøpte ville bli vist i et blogginnlegg samme kveld...


Jeg betalte for varene mine samtidig som det foregikk en indre krangel om jeg skulle innrømme at jeg visste hvem hun var. Jeg hadde lyst til si: "Hei Emmeline! Du INSPIRERER meg med din personlighet, og du gjør hverdagen min litt mer MORSOM!" Jeg feiget ut - forlot butikken uten å si noe som helst - og angret sporenstreks da jeg sto i rulletrappen på vei ned.




I etasjen under er det en blomsterbutikk. Kanskje jeg burde kjøpe en hyggelig blomsterhilsen til Emmeline? Hvilken blomst skulle jeg i så fall kjøpe? Finnes det blomster med polkadotter? Nei, svarte heller - jeg feiget ut og kjørte rett hjem!



Varene på bildene er fra Riviera Maison - dere finner de snart i butikken!


18 kommentarer:

  1. Tusen takk for en hyggelig kommentar. Innlegget ditt var bra og artig skrevet. Ja hva gjør man om man tror man ser en blogger? Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort.... Husker jeg gikk inn i frisørsalongen til en blogger engang "hallo det e æ som e ho Living White". Litt sånn småpinlig å si det, men det ble veldig koselig! Jeg tror de fleste vil synes det er koselig å se de som leser bloggen samt de man besøker live, vil finne det veldig koselig!

    Jeg la deg til i rollen min. Riviera, jeg elsker denne stilen så her er det bare å sitte klistra til din blogg for jeg VET du vil inspirere meg!

    Hadde jeg bodd i Bergen hadde jeg søkt jobb der i går.

    SvarSlett
  2. Heisann!! Og oj oj, dette er kjempe spennende!
    Bergen sentrum trenger mer interiør, det har vi
    snekket om, oss interiørveninner i mellom:)
    Gleder meg til å følge deg / dere framover, ønsker dere masse lykke til!

    Legger deg til på blogglisten min, dette VET jeg blir inspirerende:)

    SvarSlett
  3. Catherine! Tack för ditt inlägg på min blogg! Jag är mycket svag för Riviera Maison så jag hänger med!! Kul med nystartad blogg!
    Må så gott! /Jackie

    SvarSlett
  4. Glad jeg bor i Bergen!!
    Er en stor Riviera Maison fan :o)..
    Har savnet en slik butikk, og for en tid siden hørte jeg rykter om at dere skulle åpne i Bergen... Og så fant jeg bloggen din, det var kjekt!

    Ønsker deg LYKKE til med alle forberedelser!
    Jeg kommer garantert til å besøke deg - hyppig!!
    J.
    Ps : Legger deg på blogglisten min, dette vil jeg ikke gå glipp av!

    SvarSlett
  5. GRATULERER kjære jenta mi, med ny blogg og DRØMME butikken!!!
    Dere er bare så utrolig dyktige, og jeg gleder meg bare enda mere til fortsettelsen. STÅ PÅ, jeg ønsker dere all hell og lykke på veien.

    XO Anki

    SvarSlett
  6. Å, hvorfor bor ikke jeg i BERGEN?
    Har besøkt ergen mange ganger i min forrige jobb... og det er det jeg savner med den jobben kan du si;-)
    Lykke til, jeg har akkurat oppdaget hvor fantastisk Riviera Maison er...OG skal bygge nytt... Lykke til!

    SvarSlett
  7. Bur desverre ikkje i Bergen, men tek gjerne ekstrajobb som sjauar/handtlangar når eg er i området ;o) Må planlegge neste Bergenstur etter når dokke opnar. Ikkje vits å reise før...

    La meg til som følgar og legg deg til på blogglista mi. Her vil eg følge med :o)
    Ha ein super dag!
    Helsing Tonje

    SvarSlett
  8. IIIIKKKKKK dette kommer ikke til å gå bra, jeg som er sååå glad i Riviera....som jeg gleder meg, bra du tar sjangsen og gjør det selv..jeg skal støtte butikken din det er ihvertfall sikkert!!!
    Du..Emmeline er like morsom i virkligheten,ler og ler og ler av henne, og jeg gjør det samme som deg, leser høyt fra bloggen hennes og koser meg med det hun skriver!!!

    Laget en aldri så liten jobbsøknad på bloggen min i dag, så hvis du trenger noen til å hjelpe i butkken stiller jeg...hi,hi.....

    Grattis med ny blogg og ikke minst grattis med snart ny butikk, skal følge nøye med her!!

    SvarSlett
  9. Hei så flott blogg du har da!
    Så spennende for deg da og nesten like spennende for oss andre å følge med på videre også:)

    Lykke til da med din travle hverdag:)

    SvarSlett
  10. Moro å lese om hvordan du ble hektet i bloggverdenen - omtrent som meg!

    Tenk om du kunne få Karna til å jobbe i butikken da! Det måtte vel være drømmemedarbeideren...

    SvarSlett
  11. Hei! Tusen takk for hyggelig hilsen:) Gratulerer sååå mye med egen blogg ... og ikke minst nyåpnet butikk!! Endelig kommer det en Riviera Maison-butikk i Norge - men i Bergen?! Nei og nei!? Du kunne ikke tenke deg og flytte sjappa de litt lenger sørover da;) Litt mer sentralt?! *smiler* Kanskje jeg får ta turen over fjellet?

    Ha en strålende dag!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  12. hei :)
    fant deg hos karna, som var den første bloggen jeg og leste og som deg førte hun meg videre både til den ene og den andre .. Tok ikke lange tiden før jeg ble hekta jeg og hehe..
    Flott og nydelig blogg du har, så dette vil jeg ha med meg jeg og og legger deg til hos meg.
    RM er bare såååå lekkert. sukk..
    Lyst til å åpne en filial i Kristiansand eller ;)

    P.S.
    Karna må være den perfekte kandidaten til å jobbe hos deg ;)

    masse lykke til :)
    Klem,kari

    SvarSlett
  13. Bloggen er bare blitt kjempe flott. Gleder meg enormt til åpningen i november.
    Og at jeg i tillegg er en av dem som får jobbe der.. Kjempe gøyt skal det bli:)

    Er utrolig glad for å få være del av dette:)

    Klem fra Nathalie.

    SvarSlett
  14. Hei på deg! Så bra at du også har begynt å blogge. Det er et veldig koselig og inspirerende fellesskap. Velkommen skal du være! :) Gleder meg til å følge deg videre. Nå skulle jeg øsnke jeg bodde i Bergen så jeg kunne handle i butikken din. Hehe. Lykke til med forberedelsene!

    SvarSlett
  15. Oi, nå blir det hyppige besøk til søsteren min som bor i bergen...elsker Riviera Maison=) Heldigvis tar Karisma interiør inn en del riviera produkter her i Ålesund! Puh... Lykke Lykke til med åpning, gleder meg til neste søster/riviera besøk=)

    Lisa Marie.

    SvarSlett
  16. Hei hei - fant bloggen din via Karna!

    Så spennende å få starte butikk! Virker som dere har nok å gjøre med hus, små barn og denne nye butikken - hadde jeg bodd litt nærmere skulle jeg jammen søkt en stilling (i det minste som ekstrahjelp..) :)

    Lykke til videre! Stikker nok innom her hos deg igjen :O)

    Ha en god dag!

    SvarSlett
  17. Hei og gratulerer med ny flott butikk!
    He-he, jeg synes jeg ser deg når du fikk øye på Emmeline... Du skriver veldig fint, så jeg tror det kan bli like artig å lese her hos deg som hos Emmeline...stå på!

    SvarSlett
  18. Hei!
    Kjempeflott blogg du har..Syns jeg ser det for meg du og Emmeline på butikken,hehe.. Skulle ønske jeg hadde bodd nærmere den nye butikken din.Ha eiflott uke..
    Klem

    SvarSlett